Noi trei, Gardaland si Lacul Garda

Acum doua saptamani, am renuntat la rutina zilnica si am facut o mica escapada in Italia, a  fost o calatorie scurta, dar cu o incarcatura emotionala coplesitoare.

A fost prima data cand am mers intr-o calatorie in trei, a fost prima data cand Nathan a mancat altceva decat ceea ce ii luam mereu de acasa. A fost o experienta absolut noua si, spun eu, destul de intensa.

Dar sa le luam pe rand…

Cateva luni in urma, Nathan, ne-a zis ca ar vrea sa-si sarbatoreasca ziua de nastere intr-o calatorie. Atunci, fara a sta mult pe ganduri, am decis ca vom merge in Italia. Avem noi o dragoste aparte pentru Italia, de multi ani!

Initial ne-am gandit sa mergem la lacul Como, dar pentru ca totusi Nathan e un copil si era ziua lui, ne-am gandit sa-i facem o surpriza si am ales Parcul de Distractii de la Gardaland, iar cu aceasta ocazie, am vizitat si minunatul lac Garda.

Cand ma gandeam la Gardaland, imi era oarecum frica, dar dupa tot ce am trait in aceasta lume minunata a atractiilor si m-am simtit oarecum copil, mi-am dat seama ca unele frici nu le mai am, (vreo 25 de ani in urma am fost la Aventura Parc din Chisinau si dupa cateva invartituri la unul din carusele, am iesit mai mult moarta decat vie, deci aveam o frica de nedescris).

Fiul meu, initial, cand i-am vorbit despre Gardaland, era foarte sceptic, dar a ramas incantat si a insistat sa revenim, deci daca i-a placut lui, pot sa afirm, cu incredere, ca a fost cu adevarat Wow.

Vacanta a durat 4 zile, putine zic eu, dar pentru ca perioada concediilor inca nu a inceput, a fost destul, pentru o fuga de la rutina zilnica.

In prima zi, mai bine zis, in prima seara, am facut o plimbare prin Sirmione, perla lacului Garda, unde am luat cina la Casa dei Pescatori, un restaurant dragut, cu o terasa direct pe malul lacului, cu o priveliste de nedescris, deservire impecabila si bucate delicioase, local pe care il recomandam cu drag.

A doua zi, dupa ce i-am urat lui Nathan „La Multi Ani”, am mers la Gardaland, de la care, sincera sa fiu, nu am avut prea multe asteptari, dar odata ce am pasit pe teritoriul parcului de distractii, atmosfera de poveste ne-a cuprins fara sa vrem. Tin sa mentionez ca noi am fost duminica, o zi foarte aglomerata si calduroasa, dar asta nu ne-a impiedicat sa ne distram la maximum.

Atractiile parcului de distractii sunt impartite in 3 categorii: FANTASY, ADVENTURE si ADRENALINE, pentru cei mici, pentru aventurieri si pentru cei carora le place adrenalina.

Nathan a fost incantat de cele din categoria Adventure, deci le-am incercat pe majoritatea, chiar daca cerea ajutor si se ruga sa fie salvat. 😊

Eu am incercat si una din categoria Adrenaline si, pe buna dreptate, adrenalina s-a resimtit cateva minute bune, chiar si dupa ce am terminat ‘calatoria’, corpul meu nevrand sa ma asculte. 🤦‍♀️

Luni am explorat lacul, facand inconjurul lui cu masina. Am descoperit privelisti incantatoare, care iti taie respiratia, apa lacului fiind de o culoare verde-smarald, incredbila. Nu incetam sa ne minunam, casele, falezele, muntii, plajele, toate parca din poveste, aproape ireale. Spre partea de nord a lacului, am avut ocazia sa intalnim o sumedenie de oameni ce isi testau talentul, sfidand valurile, cu ambarcatiuni de windsurf si alte sporturi acvatice. Datorita lor, lacul s-a umplut de culoare, ne-am oprit chiar, de mai multe ori, pentru a le admira in toata splendoarea lor.

Ne-am urcat cu telefericul pe muntele Baldo, unde, in fata unui peisaj ce te lasa fara respiratie, am facut, poate, una dintre cele mai importante promisiuni din viata mea si a lui Nathan, o promisiune care cu siguranta ne va schimba pentru totdeauna! Am experimentat cum e sa urcam pe munte impreuna cu puiul meu si, trebuie sa recunosc, ca nu a fost deloc usor, insa a fost o experienta de neuitat, pentru ambii!
Daca pe valuri ambarcatiunile ne-au incantat cu multitudinea de forme si nuante, atunci cand am ajuns pe munte am avut bucuria sa vedem o alta explozie de culori: maiestuoasele parapante. Turistii isi testau curajul, zburand in tandem cu un parapantist profesionist, deci am asistat la un spectacol extraordinar, savurandu-ne cafeaua in varf de munte.

Seara am revenit in Sirmione, unde am asistat la unul dintre cele mai frumoase apusuri.

Ne-am plimbat prin centrul istoric al orasului, fara o destinatie anume, am admirat castelul Scaligero, ne-am plimbat pe malul lacului, printr-o livada de maslini, pe stradutele intortocheate si cochete, pe langa case impunatoare si am admirat de pe o bancuta, luminitele multicolore ale orasului de pe partea cealalta a lacului. Am observat cum oameni de toate varstele, mergeau de mana, sau pur si simplu stateau de vorba, imbratisati. Ne-am tinut de mana, ne-am sarutat sub clar de luna si ne-am dat intalnire peste 10 ani, intr-un oras romantic, pe o data anume, intr-un loc anume.

Apoi am mancat si cea mai buna inghetata, am ascultat cum canta pasarile si am urmarit cum inoata pestii si ratele cu puii lor.

Marti, ultima zi, am vizitat orasul Verona. Desi am avut putin timp, am mers la balconul Julietei si am lasat pe peretele iubirii un mesaj pentru eternitate.

Vom reveni cu drag aici, poate pentru mai multe zile, pentru a savura inca o data frumusetea coplesitoare a acestui paradis terestru si acvatic.